Transformacja cyfrowaElektronizacja Obiegu Zamówień na zakupy dóbr w organizacji

Usprawnienie zarządzania procesem akceptacji zamówień, usprawnienie administracji już posiadanymi dobrami
Kluczowe fakty
Obszar
Proces zakupowy Klienta:
- Składanie zamówień,
- Proces akceptacyjny,
- Kontrola,
- Zarządzanie dobrami
Cel projektu
Obniżenie kosztów, centralizacja i pełna kontrola zakupów, optymalne zarządzanie już posiadanymi dobrami, usprawnienie procesu akceptacji zapotrzebowania poprzez wprowadzenie w pełni elektronicznych ścieżek akceptacji jako transformacja cyfrowa firmy.
Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu
Szczegółowy opis projektu
- Proces zakupowy był scentralizowany jedynie w największych kategoriach zakupowych,
- Niezależny system Obiegu Faktur wymagał optymalizacji równolegle i niezależnie od planu integracji z Obiegiem Zamówień, synchronicznie trwała aktualizacja struktur Active Directory
Uregulowaliśmy pełen proces zakupowy, integrując działania centralne i zdecentralizowane.
System został przygotowany do integracji z Elektronicznym Obiegiem Faktur, celem usprawnienia procesu opisu merytorycznego i akceptacji faktur do płatności.
Projekt trwał 7 miesięcy.
W wyniku połączenia obu systemów osiągnięto pełną efektywność monitorowania procesu zakupów, mimo pozostawienia dwóch rozłącznych właścicielstw biznesowych tych 2 podprocesów.
Elektronizacja scentralizowanego procesu zakupowego przyniosła dodatkowe 20% oszczędności w stosunku do innych inicjatyw prowadzonych w poszczególnych kategoriach zakupowych.