Telefonia komórkowaOptymalizacja kosztów i procesów
Kompleksowa optymalizacja całości kosztów związanych z obszarem; praca na wielu różnych usługach i w wielu lokalizacjach
Kluczowe fakty
Obszar
Teleinformatyka (ICT), a w nim:
- Telefonia komórkowa,
- Telefonia stacjonarna,
- Łącza danych (Internet) Stacjonarnych + Backup,
- Internet Mobilny (400 numerów),
w 6 różnych lokalizacjach
Cel projektu
Obniżenie kosztów i uporządkowanie procesów w obszarze
Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu
Szczegółowy opis projektu
Głównym wyzwaniem było nieadekwatne podejście Klienta do powagi zagadnienia. Do problemów zaliczały się:
- Wykorzystywanie przestarzałych technologii,
- Brak wiedzy o infrastrukturze obszaru,
- Brak wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach rynkowych,
- Brak odpowiedniego zarządzania obszarem i wiedzy eksperckiej Klienta,
- Korzystanie z outsourcingu IT który nie wspierał Klienta we właściwy sposób,
- Kupowanie usług nie w oparciu o potrzeby, a o to co proponował operator,
- Wiele umów i różne terminy obowiązywania umów
Każdy z podobszarów wymagał indywidualnego podejścia:
Internet Stacjonarny + backup – przeanalizowaliśmy dostępne rozwiązania rynkowe pod kątem bezpieczeństwa informatycznego, zarządzania, SLA oraz warunków cenowych,
Telefonia stacjonarna – w wyniku analizy doradziliśmy Klientowi zrezygnowanie z tradycyjnej telefonii na rzecz rozwiązania chmurowego,. Zebraliśmy też potrzeby klienta w zakresie drzewa zapowiedzi i nagrywania rozmów. W wyniku naszych rekomendacji Klient zrezygnował z posiadania 2 telefonów (stacjonarny i komórkowy) i przeniósł usługi do operatora telefonii komórkowej.
Telefonia komórkowa – Dostosowaliśmy kupowane usługi do realnych potrzeb.
Internet Mobilny – Doradziliśmy rezygnację z części modemów na rzecz zwiększenia pakietów na telefonach komórkowych.
Rozpisaliśmy także przetargi na wybór dostawców poszczególnych usług.
Czas trwania projektu od Analizy do Wdrożenia: 6 miesięcy
Wynik Finansowy (TCO) – Obniżenie kosztów zarządzania obszarem i kupowanych usług o 28%
Internet Stacjonarny – Sieć wewnętrzna Klienta na terenie kraju została uruchomiona w technologii IPVPN, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa informatycznego. Sieć jest w 100% zarządzana przez 1 operatora. Po zakończeniu Umowy Ramowej Klient nie ma żadnych zobowiązań względem Operatora nawet w przypadku dokupowania usług w trakcie trwania Umowy Ramowej.
Telefonia stacjonarna – skonfigurowanie i uruchomienie Wirtualnej Centrali z funkcją fax 2 mail i nagrywania w Centrali Klienta – łatwość w zarządzaniu Centralą i nagrywanymi połączeniami. Całość zarządzania przez przeglądarkę www a każdego miejsca na Ziemi.
Telefonia komórkowa – wymiana całości sprzętu na nowy. Po zakończeniu Umowy Ramowej Klient nie ma żadnych zobowiązań względem Operatora nawet w przypadku dokupowania usług w trakcie trwania Umowy Ramowej.
Internet mobilny – zmniejszenie ilości modemów i obniżenie kosztów pakietów