NieruchomościJednostki terenowe sprzedaży
Projekt dotyczył optymalizacji powierzchni jednostek terenowych sieci sprzedaży
Kluczowe fakty
Obszar
Jednostki terenowe sieci sprzedaży Klienta:
- 18 placówek wynajmowanych na terenie całego kraju
- Różni właściciele
- Różne terminy wygaśnięcia umów
Cel projektu
Obniżenie kosztów i podniesienie efektywności wykorzystania powierzchni
Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu
Szczegółowy opis projektu
- Kultura organizacyjna oparta o silne lokalnie poczucie własności tematów najmowych i agresywną rywalizację pomiędzy zespołami terenowymi.
- Zróżnicowane standardy biurowe i lokalowe.
- Obecność umów zawartych na czas określony z odległym terminem zakończenia
Po kompleksowej analizie, zespół prowadzący projekt przedstawił rekomendację zmiany standardu najmowanych lokali na wyższy, a co za tym idzie poniesienia efektywności aranżacji powierzchni biurowych. Przyniosło to 30 % oszczędności na najmowanych powierzchniach.
Projekt trwał 12 miesięcy.
Efektem analizy było zamknięcie 10 z 18 jednostek terenowych. Pozostałe jednostki zostały scentralizowane i przeniesione do nowych lokalizacji o wyższym standardzie.
W projekcie przeprowadzono postępowania przetargowe na wyposażenie meblowe, renegocjowano warunki umów najmu (w tym z klientem wewnętrznym), zaprojektowano de novo powierzchnie i skoordynowano proces wyposażenia i przeprowadzki do nowych powierzchni.