Facility ManagementOptymalizacja procesowo-kosztowa
Centralizacja usług utrzymania czystości
Kluczowe fakty
Obszar
Usługi utrzymania czystości w placówkach Klienta, dostarczane w oparciu o wiele niespójnych umów
Cel projektu
Centralizacja, ujednolicenie i obniżenie kosztów usług sprzątania we wszystkich placówkach Klienta
Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu
Szczegółowy opis projektu
- Zdecentralizowane zrządzanie obszarem
- Wpływ dostawców na Dyrektorów Oddziałów
- Wiele umów
- Ilość lokalizacji korzystających z usług – 86
- Mała gotowość do zmian w organizacji
- Przeprowadziliśmy postępowanie RFP
- Przedstawiliśmy Zarządowi potencjał możliwych oszczędności po RFP
- Uzyskaliśmy zgody z Zarządu na centralizację obszaru,
- Zorganizowaliśmy spotkania z Dyrektorami Oddziałów, aby przekonać kierownictwo do zatwierdzonych zmian
- Zaprojektowaliśmy kampanię informacyjną dla pracowników oddziałów
- Obniżyliśmy koszty obszaru o 25%
- Wybraliśmy jednego dostawcę dla całego kraju
- Podnieśliśmy efektywność zarządzania obszarem w ujęciu operacyjnym i kosztowym
- Powołaliśmy Właściciela Typu Kosztów w Departamencie Logistyki