AdministracjaOptymalizacja procesu administracyjnego
Projekt optymalizacji procesu zamawiania za pośrednictwem platformy internetowej oraz dostarczania produktów w rozproszonej strukturze jednostek terenowych Klienta na terenie całej Polski
Kluczowe fakty
Obszar
Zaopatrzenie jednostek terenowych Klienta, czyli:
- Proces zamawiania,
- Platforma Internetowa,
- Ustalanie specyfikacji produktów,
- Dystrybucja produktów do jednostek terenowych.
Cel projektu
Obniżenie kosztów i podniesienie bezpieczeństwa procesu
Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu
Szczegółowy opis projektu
- Zerowy potencjał negocjacyjny cen jednostkowych. Klient jest największym zamawiającym w skali kraju i w pełni korzystał z efektu skali, projekt rozpoczęto w miesiąc po zakończeniu postępowania przetargowego aktualizującego ceny.
- Klient nie posiadał danych o strukturze zamówień jednostkowych. Całość danych stanowiła własność wieloletniego dostawcy Klienta, jako, że zamawianie odbywało się na jego platformie.
Po kompleksowej analizie, zespół prowadzący projekt przedstawił między innymi rekomendację zmiany:
- specyfikacji zamawianych produktów,
- sposobu dystrybucji zamawianych produktów,
- platformy internetowej i nadzoru nad zamówieniami.
Projekt trwał 3 miesiące.
Zespół naszych ekspertów wdrożył wszystkie rekomendowane zmiany, czego efektem jest obniżenie kosztów obszaru o 35% rocznie i znaczące podniesienie bezpieczeństwa w związku z ograniczeniem możliwości zamawiania wybranych wrażliwych produktów.