Optymalizacja procesów

Czym jest optymalizacja procesów biznesowych?

Optymalizacja procesów biznesowych to klucz do sukcesu firmy. W zależności od potrzeb i oczekiwań danego przedsiębiorstwa optymalizacja procesów biznesowych może być ukierunkowana na zróżnicowane cele – od maksymalizacji przychodów, przez zminimalizowanie kosztów, aż po poprawę wydajności i przyspieszenie pracy firmy. Optymalizacja procesów biznesowych koncentruje się na powtarzalnych czynnościach, które w sposób wymierny wpływają na prowadzenie biznesu, w tym także na to jak biznes radzi sobie na rynku.

Publikacje w obszarze:

W obszarze optymalizacji procesów świadczymy następujace usługi

Diagnoza

Mapowanie stanu obecnego AS IS (wraz ze wskazaniem słabości i wąskich gardeł) oraz rekomendacje zmian.

Outsourcing

Pełne wykonawstwo zastępcze procesów administracyjnych i zakupowych.

Modelowanie

Modelowanie proponowanej zmiany TO BE, pisanie procedur i regulacji wewnętrznych, przygotowanie uruchomienia nowo zdigitalizowanych procesów.

Wsparcie

Wsparcie wykonawcze w analizie i syntezie danych, w inwentaryzacjach, projektach ujednolicania indeksów, parametryzowaniu systemów.

Wdrożenie

Wdrożenie zmian wraz z dopasowaniem narzędzi oraz systemu raportowania i szkoleniami osób zaangażowanych w obsługę procesów.

Posiadamy szerokie doświadczenie w optymalizacji obszarów biznesowych, a naszą specjalnością są procesy administracyjne, zakupowe, plany ciągłości działania (Business Continuity Planning). Wszystkie projekty prowadzimy wykorzystując autorską metodyką ARROW, zapewniając wysoką efektywność i łatwość wdrożenia.

Kto zyskuje na optymalizacji procesów biznesowych?

Bezpośrednim beneficjentem optymalizacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwie jest klient. Poprzez odpowiednie modelowanie procesów oraz ich prawidłowe wdrożenie podnosimy wydajność i efektywność przedsiębiorstwa, co w sposób bezpośredni przekłada się na jego lepszą pracę oraz jakość produktu końcowego, tak wyrobu jak i usługi. Dzięki temu klienci – indywidualni i biznesowi – mogą otrzymać produkt lub usługę szybciej, taniej, a nie rzadko jeszcze w lepszej jakości niż wcześniej. Nie oznacza to jednak, iż firma podejmująca wysiłek związany z wdrożeniem zoptymalizowanych procesów nic nie zyskuje, przeciwnie. Jako rzetelny dostawca wysokiej jakości wyrobów i/lub usług zyskuje zaufanie klientów, co przekłada się na ugruntowanie jej pozycji na rynku.

Na czym polega optymalizacja procesów biznesowych w firmie?

Optymalizacja procesów biznesowych w firmie to przedsięwzięcie wieloetapowe, które rozpoczyna się wraz przeprowadzeniem rzetelnej diagnozy stanu obecnego. Dopiero po zdiagnozowaniu stanu obecnego i wskazaniu słabości oraz ‘wąskich gardeł’ w firmie możemy przystąpić do modelowania proponowanych zamian, których wdrożenie przełoży się na optymalizację procesów biznesowych. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że optymalizacja nie kończy się wraz ze wskazaniem proponowanej zmiany. Proces obejmuje także jej wdrożenie, które powinno przebiegać z pomocą i pod czujnym okiem ekspertów. Dokładnie tak wygląda optymalizacja procesów biznesowych w naszym wykonaniu.

Nie ma nic bardziej nieefektywnego niż robienie efektywnie czegoś, co nie powinno być robione wcale.

Peter Drucker

Poprawa efektywności procesu

  • Przed
  • Po

Korzyści wynikające z optymalizacji

Wyższa rentowność dzięki usprawnieniu procesów
Polepszenie relacji z partnerami, dostawcami i klientami
Zwiększenie motywacji pracowników dzięki przyjaźniejszym, bardziej intuicyjnym procesom

zrealizowane projekty

Sprawdź jak możemy u Ciebie usprawnić procesy